Rozliczenie wyniku finansowego za 2017 rok

Sprawy dotyczące mieszkańców obu Wspólnot
Kris
Potwierdzony mieszkaniec
Posty: 1208
Rejestracja: 20 sie 2013, o 20:26
Budynek: 53D

Re: Rozliczenie wyniku finansowego za 2017 rok

Post autor: Kris »

Panowie... :|
vedder
Potwierdzony mieszkaniec
Posty: 234
Rejestracja: 27 cze 2013, o 11:02
Budynek: 53

Re: Rozliczenie wyniku finansowego za 2017 rok

Post autor: vedder »

Panie Robercie - wracając do meritum - napisał Pan kilka postów wcześniej, że zadał Pan sobie trud sprawdzenia pewnych rzeczy dotyczących naszego wyniku finansowego, rozmawiał Pan z Księgową, dostał od niej maile - to może jeśli dotyczy to nas wszystkich to się Pan z nami podzieli tą wiedzą a nie odsyła nas do orzecznictwa i punktuje że nic nie robimy?
Jak tutaj ktoś z nas coś zrobił i ma informacje które dotyczą całej Wspólnoty to się nimi dzieli.
Robert
Posty: 30
Rejestracja: 31 mar 2018, o 16:34

Re: Rozliczenie wyniku finansowego za 2017 rok

Post autor: Robert »

Witam serdecznie Vedder, już pisałem że kilka kwestii sprawozdania budzi wątpliwość . Wymieniłem te kwestie.
Nie zostało to jednak do tej pory zweryfikowane. Nie befzie to zweryfikowane. Tak również prawdopodobnie będzie w przyszłości do póki ludzie sie nie obudzą dopiero gdy dostaną po kieszeni. Wspólnota jest duża.
Koszty nalezy weryfikowac a nie przyjmować w ciemno. Proszę raz jeszcze spojrzeć w których pozycjach sprawozdania nadplacono pieniądze i czy jest to uzasadnione. Pisałem o tym . Nie wiem nawet czy sprawozdanie jest zatwierdzone.
Co do zachowania Pana osverdis.pl można tylko stwierdzić po ostatnim wpisie ma poczucie humoru ale trochę infantylna.
vedder
Potwierdzony mieszkaniec
Posty: 234
Rejestracja: 27 cze 2013, o 11:02
Budynek: 53

Re: Rozliczenie wyniku finansowego za 2017 rok

Post autor: vedder »

Panie Robercie. Myślę, że Pana odpowiedź jest nie na temat. Prosiłbym o konkrety - gdzie Pan widzi nieprawidłowości, co się Pan dowiedział z innych źródeł (Księgowa itp) i co (wg Pana bo nie oczekuje pełnej opinii prawnej) można zrobić.
Bo na razie to jest słabe co Pan powtarza od kilku postów. Będą konkrety - będą i zainteresowani, żeby podjąć jakieś działania. Bez konkretów traci Pan na wiarygodności.
Robert
Posty: 30
Rejestracja: 31 mar 2018, o 16:34

Re: Rozliczenie wyniku finansowego za 2017 rok

Post autor: Robert »

Panie Tomaszu , jeśli to co mówi jest słabe to proszę zerknąć na pierwszą stronę tego postu i niech Pan poczyta co Pan pisał i jakie Pan widział sprawy do wyjasnienia. Jeśli wszystkie wątpliwości Pan rozwiał to nie ma Pan już problemów. Tylko po co Pan narzekał na pierwszej stronie i nie tylko Pan. Pozdrawiam Panie Tomaszu
katja
Potwierdzony mieszkaniec
Posty: 130
Rejestracja: 17 sty 2013, o 15:24

Re: Silva Nieruchomości (nowy zarządca osiedla)

Post autor: katja »

emka pisze:U mnie jest wszystko OK. Pamiętajcie, że w kartotekach są uwzględnione naliczenia za niedobór finansowy za 2017 rok, podzielone na 10 rat. W zależności od udziału w nieruchomości wspólnej są to kwoty od 20 do 50 zł miesięcznie.
Ja również otrzymałam wezwanie do zapłaty niedoboru finansowego za 2017 rok - bez wyjaśnienia z jakiegotytułu ten niedobór. Kwota podzielona na raty. O co tu chodzi?
osverdis.pl
Potwierdzony mieszkaniec
Posty: 1341
Rejestracja: 8 lut 2012, o 20:40

Re: Rozliczenie wyniku finansowego za 2017 rok

Post autor: osverdis.pl »

katja, przeniosłem Twój post do właściwego wątku - tu wszystkiego się dowiesz.
katja
Potwierdzony mieszkaniec
Posty: 130
Rejestracja: 17 sty 2013, o 15:24

Re: Rozliczenie wyniku finansowego za 2017 rok

Post autor: katja »

Hej,
ja wciąż jestem w trakcie wyjaśniania z panią Sylwią Lubańską podstawy prawnej (mam na myśli uchwałę), na podstawie której ustalono, że doliczono nam do comiesięcznego czynszu pewną kwotę niedoboru finansowego za 2017 rok. Pani Sylwia wskazała uchwałę nr 1/2018 jako podstawę do owego działania, jednak jest to tylko uchwała zatwierdzająca wynik finansowy za 2017 rok, czyli w moim rozumieniu podpisując się pd tą uchwałą zaakceptowaliśmy m.in. to, że zamiast kwoty X planowanej na zakup środków czystości wydano XXX.
Jednak nie uważam, żebyśmy jednocześnie w tej uchwale akceptowali przerzucenie na nas, właścicieli, niedoboru wynikającego z rozliczenia post factum
Uważam, że w tej sytuacji również powinniśmy otrzymać do głosowania uchwałę ze wskazaniem w niej:
- Jake są argumentacje/skąd konieczność dokonania nadpłat przez właścicieli
- W jaki sposób owe niedobory zostaną przeniesione na właścicieli (forma rozliczenia miesięcznego/jednorazowego)
- inne
Nie podważam słuszności dokonania dopłat, jeśli Wspólnota faktycznie poniosła większe koszty niż przewidywano. Jednak musi to zostać usankcjonowane i zaakceptowane przez właścicieli (prawdopodobnie w formie uchwały), jak ma to miejsce przy każdej innej sprawie.

Może przydałaby się weryfikacja ze strony prawnej w jaki sposób 'po Bożemu' powinno się to odbyć.
Rob1
Posty: 21
Rejestracja: 12 lis 2018, o 17:54

Re: Rozliczenie wyniku finansowego za 2017 rok

Post autor: Rob1 »

Katja, nie masz co wyjaśniać bo nie ma podstawy prawnej. Pani Sylwia wprowadza cię w błąd. Żadanie dopłaty za rok poprzedni jest nie uzasadnione w przypadku gdy środki były na kontach wspólnoty i z tych środków dokonano zapłaty. Będziesz tylko zwodzona. Tu jest bezwzględnie potrzebna uchwała aby mieszkańcy dokonali dopłaty za rok poprzedni. Jeśli tych środków nie było by w 2017 r. to rzeczywiscie musielibyśmy dokonać dopłaty bez uchwały.Jednak środki były z lat poprzednich i to z nich dokonano zapłaty a więc bez uchwały jak mówi orzecznictwo sadowe ani rusz. Żadna uchwała nr 1 tej sprawy nie załatwiała.
katja
Potwierdzony mieszkaniec
Posty: 130
Rejestracja: 17 sty 2013, o 15:24

Re: Rozliczenie wyniku finansowego za 2017 rok

Post autor: katja »

Rob1, dziękuję za potwierdzenie moich wątpliwości. Szkoda, że Administracja jasno nie zakomunikowała stanowiska w tej sprawie i ludzie nadal nie wiedzą co zrobić z tym wezwaniem - dobrze, ze jest forum.
ODPOWIEDZ