Projekt zmiany organizacji ruchu w rejonie Olbrachta/Redutowa

Sprawy dotyczące mieszkańców obu Wspólnot
kkamil
Posty: 5
Rejestracja: 7 maja 2016, o 23:18

Projekt zmiany organizacji ruchu w rejonie Olbrachta/Redutowa

Post autor: kkamil »

Witam,
Chcę Państwa zainteresować przygotowywanym projektem zmiany organizacji ruchu kołowego w obszarze wydzielonym przez ulice Olbrachta i Redutową, która dotyczyłaby również naszych ulic - Sowińskiego i Szulborskiej.

Po wielu latach (ja po ponad czterdziestu ;) ) doczekaliśmy się remontu kolejnego odcinka ulicy Sowińskiego. Niestety, skoncentrowano na niej zdecydowaną większość ruchu kołowego okolicy. Przez Sowińskiego przejeżdża w obydwu kierunkach ponad tysiąc samochodów i motocykli dziennie; bez żadnych ograniczeń prędkości. Jednocześnie na sąsiednich ulicach tej samej szerokości (Szulborska, Antka Rozpylacza), jednokierunkowych, ruch zamarł.


DZISIAJ

Sowińskiego zmieniła się w transportową, asfaltową rynnę oraz tor do testów prędkości samochodów i motocykli zamiast stać się aleją, którą spacer w stronę Parku Powstańców Warszawy jest przyjemnością.
Ruch kołowy przesunięto z terenu o zabudowie przemysłowej (Redutowa, Nakielska, Baltazara/Norwida), w teren o gęstej zabudowie mieszkaniowej (Olbrachta, Pustola, Sowińskiego). Efekt - przy nieczynnej zajezdni, zakładzie pogrzebowym i mleczarni zrobiło się spokojniej, a kolumny samochodów ciągną pod oknami kilkunastu bloków i przy remontowanych za setki tysięcy złotych boiskach szkolnych.
Na Sowińskiego nie zastosowano żadnych dostępnych rozwiązań ograniczających prędkość ruchu pojazdów - ani formalnych (ograniczenie prędkości), ani technicznych (progi zwalniające).

Wprowadzone zmiany są nieracjonalne z punktu widzenia komfortu życia mieszkańców oraz ich bezpieczeństwa, jak również wykorzystania potencjału sieci ulic okolicy.


Aby rozwiązać problem przygotowujemy z Sąsiadami z ulicy Sowińskiego SPOŁECZNY PROJEKT ZMIANY ORGANIZACJI RUCHU, który zakłada:

CEL 1 POPRAWA KOMFORTU ŻYCIA MIESZKAŃCÓW
1. równomierne rozłożenie ruchu między wszystkie ulice rejonu Olbrachta/Redutowa poprzez zastosowanie ruchu jednokierunkowego (Sowińskiego, Antka Rozpylacza, Szulborska)
2. przesunięcie części ruchu kołowego na ulice zabudowy przemysłowej (Nakielska, Norwida/Baltazara, Redutowa) z ulic zabudowy mieszkaniowej (Sowińskiego, Olbrachta, Pustola), a zwłaszcza:
2a. wyprowadzenie w godzinach porannych części ruchu na ul. Redutową przez Nakielską, a nie przez Pustola (przy szkole)
2b. wyprowadzenie w godzinach porannych części ruchu na ul. Redutową a nie na Olbrachta (duży ruch, tworzące się korki, bliskość szkoły)

CEL 2 BEZPIECZEŃSTWO MIESZKAŃCÓW
3. wprowadzenie ograniczenia prędkości do 30 km/godz.
4. umieszczenie progów zwalniających na ulicy Sowińskiego


CEL 3 RÓWNOMIERNE WYKORZYSTANIE SIECI ULIC
5. dopuszczenie parkowania po jednej stronie każdej z ulic


Chcę zachęcić Państwa do udziału w przygotowaniu projektu i prosić o jego poparcie.

Będę wdzięczny za opinie na temat propozycji. W razie pytań, bardzo proszę o kontakt również bezpośrednio - Kamil Kociszewski (Sowińskiego 58), t. 518 462 754, mail: kociszewski.kamil@gmail.com

Dołączam plik z planem przedstawiającym sposób organizacji ruchu po zmianie.
Załączniki
zmiana organizacji ruchu_v1.pptx
(71 KiB) Pobrany 400 razy
pawwel
Posty: 10
Rejestracja: 16 lut 2014, o 17:21

Re: Projekt zmiany organizacji ruchu w rejonie Olbrachta/Redutowa

Post autor: pawwel »

Ze swojej strony popieram. Nie wczytałem się jeszcze dokładnie w szczegóły, ale od razu gdy ul. Szulborska stała się jednokierunkowa, uważałem że wyjazd ul. Sowińskiego również powinien być jednokierunkowy. Już teraz często jest problem z mijaniem się samochodów na ulicach teoretycznie dwukierunkowych.
Przy okazji będzie możliwość zorganizowania większej ilości miejsc parkingowych dla gości itp.
soltys100
Potwierdzony mieszkaniec
Posty: 133
Rejestracja: 15 lut 2012, o 20:29

Re: Projekt zmiany organizacji ruchu w rejonie Olbrachta/Redutowa

Post autor: soltys100 »

Postuluje aby w projekcie uwzględnić także odcinek Szulborskiej między Osiedlem na Woli Lc Corp a Verdisem. Według mnie należałoby z tej ulicy zrobić uliczkę ślepą (tylko dojazd do istniejących osiedli, co znacząco ograniczyłoby ruch w naszym rejonie ) i zamontować jakieś progi zwalniające, o co w najbliższym czasie mieliśmy i tak wnioskować w Urzędzie Dzielnicy
Nod
Potwierdzony mieszkaniec
Posty: 141
Rejestracja: 29 paź 2014, o 07:56
Budynek: 53E

Re: Projekt zmiany organizacji ruchu w rejonie Olbrachta/Redutowa

Post autor: Nod »

Po to ludzie wymyslili asfalt, zeby mozna bylo jechac komforotow po plaskiej powierzchni, a nie skakac co 50 m. Rozumiem progi zwalniajace, ktore przy 20 km/h przejezdzasz w miare komforotowo. Ale widzac jak sa skonstruowane te na Szulborskiej i Pustola to naprawde zaczynam miec obawy o moje amortyzatory.
Trzeba samochod na jakiegos SUVa zamienic bo niedlugo to bedzie gorzej jak offroad.
Kris
Potwierdzony mieszkaniec
Posty: 1208
Rejestracja: 20 sie 2013, o 20:26
Budynek: 53D

Re: Projekt zmiany organizacji ruchu w rejonie Olbrachta/Redutowa

Post autor: Kris »

Nod, miałem pisać to samo! Po co remontować drogi, zostawmy dziury po kolana, to będą wszyscy jechać 2km/h! Przez te progi to jest męczarnia a nie jazda, co chwilę hamuj itd. Ja tego projektu na pewno nie poprę. Co innego Szulborska, bo na niej nic się nie zmieniło! Trzeba zamknąć tą drogę, bo obecnie stała się ona także dojazdową dla osiedla Jana Olbrachta II, a nie tak być powinno!
kkamil
Posty: 5
Rejestracja: 7 maja 2016, o 23:18

Re: Projekt zmiany organizacji ruchu w rejonie Olbrachta/Redutowa

Post autor: kkamil »

Zwróćmy jednak uwagę, że projekt dotyczy przede wszystkim zmiany organizacji ruchu. Takiej zmiany, by:
- jak najbardziej równomiernie rozłożyć ruch pojazdów na wszystkich ulicach naszej okolicy,
- dać równy dostęp do miejsc parkingowych wszystkim mieszkańcom,
- przesunąć ruch z ulic zabudowy mieszkaniowej (Sowińskiego, Pustola, Olbrachta) w stronę ulic zabudowy przemysłowej (Baltazara, Nakielska, Redutowa).

Jeśli chodzi o progi zwalniające... No cóż, żyjemy w strefie kulturowej, w której myśli "śpieszy mi się" czy "popatrzcie jaki mam fajny samochód i jak świetnie prowadzę" biorą górę nad myślą "tu mieszkają ludzie". Stąd potrzeba zewnętrznych środków dyscyplinujących w sytuacji deficytu odruchu samokontroli.
Andrew
Potwierdzony mieszkaniec
Posty: 256
Rejestracja: 18 gru 2013, o 22:41

Re: Projekt zmiany organizacji ruchu w rejonie Olbrachta/Redutowa

Post autor: Andrew »

Popieram i ten projekt, i pomysl z progami. Super inicjatywa! A Szulborska w kierunku Bemowa ewidentnie powinna byc slepa. Niestety mam na nia okna i ruch na niej jest zaskakujaco duzy.
synek
Potwierdzony mieszkaniec
Posty: 99
Rejestracja: 28 gru 2012, o 22:34
Budynek: 53C

Re: Projekt zmiany organizacji ruchu w rejonie Olbrachta/Redutowa

Post autor: synek »

Progi zwalniajace m.in.
- uszkadzaja zawieszenie -
- zwiekszaja pylenie przy hamowaniu przed bamsem
- zwiekszaja spaliny po przejechaniu po bamsie

Wielka Brytania po szeregu badan oficjalnie wycofuje sie ze spiacych policjantow.
Nie pamietam dokladnego artykulu, ale tu jest jeden z ciekawych:
http://www.cleverdodo.co.uk/speed-bump-the-facts/175
kkamil
Posty: 5
Rejestracja: 7 maja 2016, o 23:18

Re: Projekt zmiany organizacji ruchu w rejonie Olbrachta/Redutowa

Post autor: kkamil »

Koncepcję projektu przedstawiłem wczoraj osobom z administracji Wspólnoty Mieszkaniowej Osiedla Króla Jana Olbrachta. Bardzo się spodobała. Przygotowuję teraz szczegółowy projekt. Jeśli i on się spodoba, poprze go Zarząd Wspólnoty i pomoże zebrać podpisy mieszkańców na listach.

Chętnie skontaktuję się i z przedstawicielami Państwa Wspólnoty. Czy mógłbym prosić o informację gdzie, z kim, jak mogę to zrobić?


Czy byliby Państwo zainteresowani omówieniem projektu? Chętnie go przedstawię licząc bardzo na podpowiedzi rozwiązań dotyczących ul. Szulborskiej.

Byłbym również wdzięczny za wpisanie się na listę popierających pomysł ...a może nawet pomoc przy zbieraniu podpisów Państwa Sąsiadów ;) .

Wszystkich zainteresowanych zachęcam do kontaktu - kociszewski.kamil@gmail.com, t. 518 462 754.


A jeśli chodzi o zachodni odcinek Szulborskiej, to nie wiem, czy znają Państwo plan zagospodarowania przestrzennego dla naszej okolicy (dołączam rysunek). Zakłada on budowę za blokami osiedla Verdis ulicy równoległej do Sowińskiego, szerokości zbliżonej do Redutowej, prowadzącej od Fortu Wola do Olbrachta. Szulborska do niej nie dochodzi, więc docelowo ma być pewnie ulicą ślepą.
Załączniki
mpzp_Olbrachta_rysunek.jpg
kkamil
Posty: 5
Rejestracja: 7 maja 2016, o 23:18

Re: Projekt zmiany organizacji ruchu w rejonie Olbrachta/Redutowa

Post autor: kkamil »

I jeszcze wyjaśnię moje stanowisko w sprawie progów, bo naprawdę bym nie chciał, żeby temat przy nich utknął.

Moim zdaniem prędkość ruchu pojazdów będzie odpowiednio mniejsza, gdy ulice będą jednokierunkowe z możliwością parkowania (!). Gdy patrzę na ul. Antka Rozpylacza czy nawet Szulborską, to przy takim świetle ulicy i parkujących na nich samochodach naprawdę dużej prędkości rozwinąć nie można i bez progów można by się obyć. A o zrównoważony ruch pojazdów, bez rajdowej wirtuozerii, tu przecież chodzi. Uważam więc, że miejsca parkingowe na Sowińskiego, tak tu przecież potrzebne, mogą załatwić sprawę.

Dziękuję za sugestie. Projekt będzie wypadkową wszystkich propozycji.
ODPOWIEDZ