Spotkanie Wspólnoty 17 MAR
-
- Potwierdzony mieszkaniec
- Posty: 1341
- Rejestracja: 8 lut 2012, o 20:40
Re: Spotkanie Wspólnoty 17 MAR
ewa, rozliczenie wody w Twoim lokalu odbywa się na podstawie liczników.
Re: Spotkanie Wspólnoty 17 MAR
Ok, dostałam rozliczenie za poprzedni okres. Ale opłaty na następny okres nie są ustalane według liczników w lokalu ale jest z góry ustalona stawka w przeliczeniu na 1 os. i według otrzymanej propozycji uchwały w sprawie opłat, w moim przypadku za wysoka. Czeka mnie kolejne nadpłacanie a chyba niekoniecznie tak chcę ...
-
- Potwierdzony mieszkaniec
- Posty: 1341
- Rejestracja: 8 lut 2012, o 20:40
Re: Spotkanie Wspólnoty 17 MAR
Nie wiem, czy przypadkiem nie mieszasz 2 tematów:
1. Każdy lokal ma swoje liczniki. Co miesiąc płacisz zaliczkę (ustaloną na podstawie wcześniejszego zużycia), 2 razy do roku jest rozliczenie wg w/w liczników, także finalnie płacisz wyłącznie za realne zużycie.
2. "Sztywna" stawka obowiązuje za wodę w częściach wspólnych (podlewanie trawników, itp.).
1. Każdy lokal ma swoje liczniki. Co miesiąc płacisz zaliczkę (ustaloną na podstawie wcześniejszego zużycia), 2 razy do roku jest rozliczenie wg w/w liczników, także finalnie płacisz wyłącznie za realne zużycie.
2. "Sztywna" stawka obowiązuje za wodę w częściach wspólnych (podlewanie trawników, itp.).
Re: Spotkanie Wspólnoty 17 MAR
a to może być...
Re: Spotkanie Wspólnoty 17 MAR
Ponieważ naszym Zarządem są Panowie Kosyrz oraz Szulc - prezes i wiceprezes Integrum - tak można wnioskować choćby z Umowy na dostarczenie ciepła.Charlie pisze:Dla mnie też dość dziwnym jest brak, w ramach planu posiedzenia, punktu wyboru Zarządu.
- Załączniki
-
- umowa.pdf
- (375.36 KiB) Pobrany 426 razy
Re: Spotkanie Wspólnoty 17 MAR
Odradzam zmianę serwisu dźwigów na firmę nieproducencką. Na ogól jak mam do czynienia z serwisami windowymi - to tymi producenckimi. Mam bardzo złe doświadczenia z tego powodu, mimo że tym drugim serwisem była też firma z czołówki. Zawsze dochodzi do momentu gdzie serwis bez podzlecenia do producenta obecnie nic nie zdziała.Rafał pisze: 5. Generalnie powinniśmy ustalić formę głosowania: czy każde mieszkanie ma 1 głos czy waga każdego głosu jest zgodna z udziałem w nieruchomości.
Jak wtedy uwzględnić miejsca postojowe- jako 1 głos każde? Ze względu na temat zasiedzenia sporo osób nie podpisało końcowych Aktów notarialnych, co oznacza, że Deweloper wciąż ma prawo głosu w wysokości udziału/ ilości tych mieszkań. Duża liczba miejsc postojowych nie została wykupiona i jeśli każde miejsce postojowe będzie miało 1 głos i każde mieszkanie również będzie miało 1 głos, to może się okazać, że czego byśmy nie próbowali zmienić, to Deweloper przegłosuje to, co będzie mu wygodne, a nie konieczne korzystniejsze dla Nas (mieszkańców).
Stąd tak ważne jest wybranie Zarządu, który miałby kontrolę nad organizowaniem przetargów i wybraniem najkorzystniejszej oferty, a potem dopiero podpisaniem umowy. Niekorzystnym przykładem może być umowa na konserwację dźwigów:
Zgodnie z propozycję Planu gospodarczego mamy zapłacić 4 489,07zł/m-c za konserwację 6 dźwigów, co daje kwotę 680zł za każdy dźwig. Ceny rynkowe konserwacji miesięcznej dźwigów plasują się w wysokości 130 - 300zł.
Jeżeli chodzi o stawkę - z tego co kojarzę jak na schindlera nie jest ona zawyżona. Cena ogólnie dla inwestycji zależy od ilości wind na obiekcie i ilość kondygnacji. To co zaoszczędzilibyśmy na zmianie operatora i tak do niego kiedyś wróci, kiedy usterka windy będzie taka, że firma X nie poradzi sobie. Pozorna oszczędność. Do tego nie wiem jak te inne firmy, ale te duże mają swoje standardy w zakresie np. czasu reakcji przyjazdu.
I tak póki sprzęt jest na gwarancji nic nie możemy zrobić.
Według rozliczenia to nie są naprawy tylko serwis techniczny, a to nie to samo. Najprawdopodobniej serwis to koszty przeglądów instalacji i urządzeń, które obecnie są wywindowane, ponieważ są to przeglądy gwarancyjne - musi je realizować producent/autoryzowany serwis/wykonawca inaczej nici z gwarancji - standard na rynku. A w garażu jest co przeglądać - system SAP, bramy, Jety, Kontrola dostępu, domofon, itd. Ciekawe czy Remo-VIP ma opracowany roczny harmonogram przeglądów, na podstawie których wykonuje prace.(w minionym roku zapłaciliśmy 9 911,53zł za naprawy w garażu mimo, iż wszystko jest objęte gwarancją oraz rękojmią) jest umówmy się dość wątpliwa.
Moim zdaniem powinien zostać zawiązany zarząd wspólnoty, jakoby chociaż jednostka kontrolna. Ciężko mi komentować, to że jako wspólnota podpisują się ludzie z IM - nie mam doświadczenia ze wspólnotami.
Zrobiłem tabelkę porównawczą dla koszów z uchwały 1, sprawdzającą, to co piszą w uchwale:
Re: Spotkanie Wspólnoty 17 MAR
Dzięki za porównanie. A czy ktoś przeanalizował zał1 do uchwały 3? Pierwsza poz. „energia elektryczna – części wspólne” miesięcznie koszt 8 782,96 zł – na lokal mieszkalny/usługowy przypada 0,45 zł. Więc 0,45 zł * 19 517,69 m.kw. całkowitej powierzchni użytkowej daje 8 782,96 zł. Dlaczego więc dodaje się miejsce postojowe za 14,60 zł, przecież zostało ujęte w pow. całkowitej ?? Ponadto „energia elektryczna - lokal garażowy” jest niżej za 5,21 zł ?? To samo jest z kolejną pozycją „utrzymanie czystości i zieleni – części wspólne”. Nie chce mi się liczyć całości. Ktoś rozkminił te tabelę?
- Załączniki
-
- zal1.docx
- (436.84 KiB) Pobrany 443 razy
Re: Spotkanie Wspólnoty 17 MAR
Lokal garażowy nie jest częścią wspólną, a odrębnym lokalem.
-
- Potwierdzony mieszkaniec
- Posty: 1341
- Rejestracja: 8 lut 2012, o 20:40
Re: Spotkanie Wspólnoty 17 MAR
Jak tam Wasze zebranie? Dowiedzieliście się czegoś ciekawego?
Re: Spotkanie Wspólnoty 17 MAR
Tyle się dowiedzieliśmy że to zebranie do końca nie było dla nas (czyli bud. G) ponieważ z racji nie podpisanych aktów notarialnych nie mamy prawa głosu w podejmowanych uchwałach
ale można było chociaż zobaczyć jak wygląda takie zebranie i co na nim się "dzieje"
oraz oczywiście zobaczyć sąsiadów w licznym gronie
ale można było chociaż zobaczyć jak wygląda takie zebranie i co na nim się "dzieje"
oraz oczywiście zobaczyć sąsiadów w licznym gronie