FAQ - odbiory mieszkań w pytaniach i odpowiedziach
FAQ - odbiory mieszkań w pytaniach i odpowiedziach
Tutaj zamieszczam informacje, które wysłał do nas Ronson, zapewne przyda się zarówno końcówce Etapu II jaki i Etapowi III. Kontynuacja odpowiedzi na trudne pytania mile widziana
1. Kiedy klient będzie mógł przepisać licznik energii elektrycznej?
Od razu po podpisaniu protokołu odbioru lokalu. Aby korzystać z prądu, należy podpisać umowę w siedzibie RWE Stoen.
Potrzebne do podpisania umowy są:
- protokół odbioru lokalu,
- numer licznika (z załącznika numer 1 do protokołu odbioru).
- na wszelki wypadek można wziąć ze sobą kopię pozwolenia na użytkowanie
W związku z problemami w komunikacji między RWE Stoen i RWE Stoen Operator mogą pojawić się problemy z umowami dla budynku D, najlepiej zadzwonić bezpośrednio do RWE i się dopytać.
2. Kiedy zostanie podłączony prąd w lokalach?
Ok. 2 tygodnie po podpisaniu przez właściciela lokalu umowy z RWE Stoen.
Instalacja w budynku jest w pełni gotowa do podłączenia prądu w lokalach.
3. Gdzie będzie kontener?
Nie będzie kontenerów Administratora-na tablicach ogłoszeń w klatkach schodowych wiszą ogłoszenia Zarządcy – za wywóz odpadów budowlanych odpowiedzialny jest lokator-Zarządca ustalił miejsce ustawiania kontenerów -miejsca parkingowe przy ulicy Człuchowskiej .
4. Kiedy wydajemy klucze?
- podpisany protokół odbioru lokalu
- 100% wpłaconej kasy
5. Od kiedy płacą liczniki?
- ENERGIA –po podpisaniu umowy
- WODA i CIEPŁO –od momentu przejęcia lokalu
6. Gdzie możemy znaleźć pracownika ochrony?
Przy wejściu głównym od ul.Sowińskiego –tam gdzie jest pom. ochrony
7. Czy po odbiorze kluczy Klienci mogą wejść na budynek o każdej porze i wykonywać wszystkie prace wykończeniowe?
Klienci muszą przestrzegać regulaminu prowadzenia prac remontowych, który obowiązuje od dnia dzisiejszego
8. Dlaczego gniazda teletechnicze są „puste” i brak jest okablowania?
Standard wykonania lokalu jest zależny od Umowy z Klientem - w części lokali jest rozprowadzone okablowanie po lokalu (do wszystkich gniazd), w innych do gniazd doprowadzone jest tylko orurowanie , w które operatorzy wciągną przewody popodpisaniu umowy z Abonentem.
We wszystkich lokalach jest inst. tel. naziemnej (tzw.AZART) – zależnie od umowy z Klientem albo w jednym gniazdku w salonie , albo we wszystkich pokojach.
Do budynku wykonane zostały przyłącza teletechniczne TRZECH operatorów – TPSA i UPC I SUPERMEDIA . SUPERMEDIA mają już gotową do podłączenia sieć teletechniczną w całym budynku – inni operatorzy przygotowują się do wybudowania swojej infrastruktury. Podłączenie wybranych usług w danym lokalu nastąpi po podpisaniu Umowy abonenckiej.
Klient podejmuje decyzje , z usług którego operatora chce skorzystać. A po podpisaniu umowy z wybranym dostawcą , w ramach standardowych opłat przyłączeniowych (wg cennika danego operatora) będzie miał doprowadzony sygnał do lokalu i dalej do gniazdka lub gniazdek (zależnie od wybranej opcji) .
9. Od kiedy będzie można meldować się w budynku?
wszyscy, którzy odebrali klucze mogą meldować się do budynku
10. W jaki sposób można przewozić i transportować towary budowlane?
proponujemy, by korzystać z transportu przez garaż podziemny z zachowaniem środków ostrożności i dopuszczalnego obciążenia dla wind, które są windami osobowymi.
11. Czy Klient będzie miał możliwość korzystania z prądu budowlanego?
NIE
12. Dlaczego wymiary na rysunkach nie zgadzają się z wymiarami mierzonymi z natury?
wymiary na rysunkach podane są dla ścian bez tynków i do każdego wymiaru mierzonego w otynkowanym lokalu należy dodać grubość tynku ~1,5cm.
13.Dlaczego obmiar powykonawczy mieszkania różni się od pomiarów wykonanych z natury?
obmiar powykonawczy wykonany jest z natury z dodaniem grubości tynków 1,5cm zgodnie z normą PN-70/B-02365 zapisaną w umowach.
14. Czy usterki są usuwane przez Generalnego Wykonawcę? (niektórzy przychodzą na 2-gi odbiór aby potwierdzić, że wciąż te same usterki
zdecydowanie TAK. Zdarza się, że są pewne opóźnienia, ale generalnie usterki są usuwane
15. Dlaczego niektórzy Klienci maja odbierać klucze skoro usterki nie zostały usuniete w 100%?
Przy niektórych usterkach, których wymiana może trwać dłużej niż 30 dni klient może, po rozpatrzeniu sprawy przez dział serwisu Ronson oraz generalnego wykonawcę, odebrać klucze warunkowo, przed usunięciem usterek. Klient po odbiorze klucza nie ryzykuje pozostawieniem jego lokalu z usterkami. Usunięcie usterek jest obowiązkiem Generalnego Wykonawcy i Inwestora i bez pełnej akceptacji z ich usunięcia Inwestor nie będzie mógł przystąpić do końcowej umowy sprzedaży.
16.Od kiedy będzie można korzystać z garażu podziemnego?
Już można wjeżdżać, wjazd jest możliwy tylko bramą między budynkami C-D
17.Z kim mają rozmawiać w sprawie przełożenia odbioru.?
Marta Zientalak, +48 668 868 792
18. Jak technicznie wygląda odbiór i kto w nim uczestniczy ze strony Developera?
W ODBIORZE UCZESTNICZY ZWYKLE JEDNA OSOBA ZE STRONY RONSON-PRACOWNIK DZIAŁU TECHNICZNEGO. Sprawdzane i spisywane są usterki, które są w lokalu.
19. Co znaczy w odniesieniu do pomieszczenia kuchennego i łazienki: wentylacja mechaniczna oraz wentylacja do okapu mechaniczna?
W ODNIESIENIU DO ŁAZIENKI I KUCHNI OBIE WENTYLACJE MECHANICZNE TO WENTYLACJE BYTOWE – NA DACHU SĄ ZAINSTALOWANE WENTYLATORY PRACUJĄCE Z WYDAJNOŚCIĄ WYNIKAJĄCĄ Z PROJEKTU.
WENTYLACJA DO OKAPU MECHANICZNA – TO OBECNIE WYPROWADZONY KRÓCIEC Z ZAWOREM ZWROTNYM. STAJE SIĘ ONA MECHANICZNĄ W MOMENCIE PODŁACZENIE DO NIEGO OKAPU Z
WENTYLATOREM. DOPUSZCZALNA MOC-WYDAJNOŚĆ JEST OPISANA W INSTRUKCJI LOKALU
20. Co znaczy określenie „ruraż z pilotem do gniazd” w odniesieniu do instalacji: telewizji kablowej, internetowej i telefonicznej?
OZNACZA TO, ŻE POD POSADZKĄ ZNAJDUJĄ SIĘ PLASTIKOWE RURKI KARBOWANE TZW. „PESZLE” Z UMIESZCZONYM W ŚRODKU DRUTEM STALOWYM, KTÓRY SŁUŻY W PRZYSZŁOŚCI DO ZACIĄGNIĘCIA PRZEWODÓW INSTALACJI PRZEZ DOSTAWCĘ SYGNAŁU
21. Czy we wszystkich pokojach są: instalacja i gniazdo do internetu?
Standard wykonania instalacji w lokalu jest zależny od Umowy z Klientem - w części lokali jest rozprowadzone okablowanie internetowe po lokalu (do wszystkich gniazd), w innych do gniazd doprowadzone jest tylko orurowanie , w które operatorzy wciągną przewody po podpisaniu umowy z Abonentem.
22. Czy domofon jest już zamontowany w lokalu?
TAK I PODCZAS ODBIORU NALEŻY SPRAWDZIC JEGO DZIAŁANIE
23. Czy otrzymam certyfikat na drzwi wejściowe i na zamek do tych drzwi?
W RAMACH INSTRUKCJI UŻYWANIA LOKALU KLIENT OTRZYMUJE GWARANCJĘ NA DRZWI.
Drzwi mają certyfikat Instytutu Mechaniki Precyzyjnej potwierdzający odporność na włamanie kl.C.
24. Czy na czas odbioru mieszkania będzie napięcie w instalacji elektrycznej?
Napięcie może być podane po podpisaniu Umowy abonenckiej z RWE STOEN i rozplombowaniu licznika , więc NIE BĘDZIE TO 230V; DO PRZEPROWADZENIA PRÓBY CIĄGŁOŚCI PRZEWODÓW BĘDZIE PRZEPROWADZANY TEST NAPIĘCIEM Z AKUMULATORA
25. Czy instalacja centralnego ogrzewania na okres odbioru będzie zasilona ciepłą wodą?
TAK. Ogrzewanie jest uruchomione.
26.data kiedy było wydane pozwolenie na użytkowanie (PnU)?
BUD E - 03.12.2013r , BUD D – 18.12.2013r
27.Gdzie odbiera się klucze?
W biurze sprzedaży na inwestycji.
28.czy Klienci z niestandardowymi np. grzejnikami dostaną na nie gwarancje?
Dostają rękojmię tak jak na wszystkie prace wykonane przez Ronson/Mostostal.
29.czy został już wybrany Administrator?
TAK redNET
1. Kiedy klient będzie mógł przepisać licznik energii elektrycznej?
Od razu po podpisaniu protokołu odbioru lokalu. Aby korzystać z prądu, należy podpisać umowę w siedzibie RWE Stoen.
Potrzebne do podpisania umowy są:
- protokół odbioru lokalu,
- numer licznika (z załącznika numer 1 do protokołu odbioru).
- na wszelki wypadek można wziąć ze sobą kopię pozwolenia na użytkowanie
W związku z problemami w komunikacji między RWE Stoen i RWE Stoen Operator mogą pojawić się problemy z umowami dla budynku D, najlepiej zadzwonić bezpośrednio do RWE i się dopytać.
2. Kiedy zostanie podłączony prąd w lokalach?
Ok. 2 tygodnie po podpisaniu przez właściciela lokalu umowy z RWE Stoen.
Instalacja w budynku jest w pełni gotowa do podłączenia prądu w lokalach.
3. Gdzie będzie kontener?
Nie będzie kontenerów Administratora-na tablicach ogłoszeń w klatkach schodowych wiszą ogłoszenia Zarządcy – za wywóz odpadów budowlanych odpowiedzialny jest lokator-Zarządca ustalił miejsce ustawiania kontenerów -miejsca parkingowe przy ulicy Człuchowskiej .
4. Kiedy wydajemy klucze?
- podpisany protokół odbioru lokalu
- 100% wpłaconej kasy
5. Od kiedy płacą liczniki?
- ENERGIA –po podpisaniu umowy
- WODA i CIEPŁO –od momentu przejęcia lokalu
6. Gdzie możemy znaleźć pracownika ochrony?
Przy wejściu głównym od ul.Sowińskiego –tam gdzie jest pom. ochrony
7. Czy po odbiorze kluczy Klienci mogą wejść na budynek o każdej porze i wykonywać wszystkie prace wykończeniowe?
Klienci muszą przestrzegać regulaminu prowadzenia prac remontowych, który obowiązuje od dnia dzisiejszego
8. Dlaczego gniazda teletechnicze są „puste” i brak jest okablowania?
Standard wykonania lokalu jest zależny od Umowy z Klientem - w części lokali jest rozprowadzone okablowanie po lokalu (do wszystkich gniazd), w innych do gniazd doprowadzone jest tylko orurowanie , w które operatorzy wciągną przewody popodpisaniu umowy z Abonentem.
We wszystkich lokalach jest inst. tel. naziemnej (tzw.AZART) – zależnie od umowy z Klientem albo w jednym gniazdku w salonie , albo we wszystkich pokojach.
Do budynku wykonane zostały przyłącza teletechniczne TRZECH operatorów – TPSA i UPC I SUPERMEDIA . SUPERMEDIA mają już gotową do podłączenia sieć teletechniczną w całym budynku – inni operatorzy przygotowują się do wybudowania swojej infrastruktury. Podłączenie wybranych usług w danym lokalu nastąpi po podpisaniu Umowy abonenckiej.
Klient podejmuje decyzje , z usług którego operatora chce skorzystać. A po podpisaniu umowy z wybranym dostawcą , w ramach standardowych opłat przyłączeniowych (wg cennika danego operatora) będzie miał doprowadzony sygnał do lokalu i dalej do gniazdka lub gniazdek (zależnie od wybranej opcji) .
9. Od kiedy będzie można meldować się w budynku?
wszyscy, którzy odebrali klucze mogą meldować się do budynku
10. W jaki sposób można przewozić i transportować towary budowlane?
proponujemy, by korzystać z transportu przez garaż podziemny z zachowaniem środków ostrożności i dopuszczalnego obciążenia dla wind, które są windami osobowymi.
11. Czy Klient będzie miał możliwość korzystania z prądu budowlanego?
NIE
12. Dlaczego wymiary na rysunkach nie zgadzają się z wymiarami mierzonymi z natury?
wymiary na rysunkach podane są dla ścian bez tynków i do każdego wymiaru mierzonego w otynkowanym lokalu należy dodać grubość tynku ~1,5cm.
13.Dlaczego obmiar powykonawczy mieszkania różni się od pomiarów wykonanych z natury?
obmiar powykonawczy wykonany jest z natury z dodaniem grubości tynków 1,5cm zgodnie z normą PN-70/B-02365 zapisaną w umowach.
14. Czy usterki są usuwane przez Generalnego Wykonawcę? (niektórzy przychodzą na 2-gi odbiór aby potwierdzić, że wciąż te same usterki
zdecydowanie TAK. Zdarza się, że są pewne opóźnienia, ale generalnie usterki są usuwane
15. Dlaczego niektórzy Klienci maja odbierać klucze skoro usterki nie zostały usuniete w 100%?
Przy niektórych usterkach, których wymiana może trwać dłużej niż 30 dni klient może, po rozpatrzeniu sprawy przez dział serwisu Ronson oraz generalnego wykonawcę, odebrać klucze warunkowo, przed usunięciem usterek. Klient po odbiorze klucza nie ryzykuje pozostawieniem jego lokalu z usterkami. Usunięcie usterek jest obowiązkiem Generalnego Wykonawcy i Inwestora i bez pełnej akceptacji z ich usunięcia Inwestor nie będzie mógł przystąpić do końcowej umowy sprzedaży.
16.Od kiedy będzie można korzystać z garażu podziemnego?
Już można wjeżdżać, wjazd jest możliwy tylko bramą między budynkami C-D
17.Z kim mają rozmawiać w sprawie przełożenia odbioru.?
Marta Zientalak, +48 668 868 792
18. Jak technicznie wygląda odbiór i kto w nim uczestniczy ze strony Developera?
W ODBIORZE UCZESTNICZY ZWYKLE JEDNA OSOBA ZE STRONY RONSON-PRACOWNIK DZIAŁU TECHNICZNEGO. Sprawdzane i spisywane są usterki, które są w lokalu.
19. Co znaczy w odniesieniu do pomieszczenia kuchennego i łazienki: wentylacja mechaniczna oraz wentylacja do okapu mechaniczna?
W ODNIESIENIU DO ŁAZIENKI I KUCHNI OBIE WENTYLACJE MECHANICZNE TO WENTYLACJE BYTOWE – NA DACHU SĄ ZAINSTALOWANE WENTYLATORY PRACUJĄCE Z WYDAJNOŚCIĄ WYNIKAJĄCĄ Z PROJEKTU.
WENTYLACJA DO OKAPU MECHANICZNA – TO OBECNIE WYPROWADZONY KRÓCIEC Z ZAWOREM ZWROTNYM. STAJE SIĘ ONA MECHANICZNĄ W MOMENCIE PODŁACZENIE DO NIEGO OKAPU Z
WENTYLATOREM. DOPUSZCZALNA MOC-WYDAJNOŚĆ JEST OPISANA W INSTRUKCJI LOKALU
20. Co znaczy określenie „ruraż z pilotem do gniazd” w odniesieniu do instalacji: telewizji kablowej, internetowej i telefonicznej?
OZNACZA TO, ŻE POD POSADZKĄ ZNAJDUJĄ SIĘ PLASTIKOWE RURKI KARBOWANE TZW. „PESZLE” Z UMIESZCZONYM W ŚRODKU DRUTEM STALOWYM, KTÓRY SŁUŻY W PRZYSZŁOŚCI DO ZACIĄGNIĘCIA PRZEWODÓW INSTALACJI PRZEZ DOSTAWCĘ SYGNAŁU
21. Czy we wszystkich pokojach są: instalacja i gniazdo do internetu?
Standard wykonania instalacji w lokalu jest zależny od Umowy z Klientem - w części lokali jest rozprowadzone okablowanie internetowe po lokalu (do wszystkich gniazd), w innych do gniazd doprowadzone jest tylko orurowanie , w które operatorzy wciągną przewody po podpisaniu umowy z Abonentem.
22. Czy domofon jest już zamontowany w lokalu?
TAK I PODCZAS ODBIORU NALEŻY SPRAWDZIC JEGO DZIAŁANIE
23. Czy otrzymam certyfikat na drzwi wejściowe i na zamek do tych drzwi?
W RAMACH INSTRUKCJI UŻYWANIA LOKALU KLIENT OTRZYMUJE GWARANCJĘ NA DRZWI.
Drzwi mają certyfikat Instytutu Mechaniki Precyzyjnej potwierdzający odporność na włamanie kl.C.
24. Czy na czas odbioru mieszkania będzie napięcie w instalacji elektrycznej?
Napięcie może być podane po podpisaniu Umowy abonenckiej z RWE STOEN i rozplombowaniu licznika , więc NIE BĘDZIE TO 230V; DO PRZEPROWADZENIA PRÓBY CIĄGŁOŚCI PRZEWODÓW BĘDZIE PRZEPROWADZANY TEST NAPIĘCIEM Z AKUMULATORA
25. Czy instalacja centralnego ogrzewania na okres odbioru będzie zasilona ciepłą wodą?
TAK. Ogrzewanie jest uruchomione.
26.data kiedy było wydane pozwolenie na użytkowanie (PnU)?
BUD E - 03.12.2013r , BUD D – 18.12.2013r
27.Gdzie odbiera się klucze?
W biurze sprzedaży na inwestycji.
28.czy Klienci z niestandardowymi np. grzejnikami dostaną na nie gwarancje?
Dostają rękojmię tak jak na wszystkie prace wykonane przez Ronson/Mostostal.
29.czy został już wybrany Administrator?
TAK redNET
Re: FAQ - odbiory mieszkań w pytaniach i odpowiedziach
Czy poprawne adresy dla nowych bydynków to:
Ul. Sowińskiego Józefa 53 D nr mieszkania
01-105 Warszawa
oraz
Ul. Sowińskiego Józefa 53 E nr mieszkania
01-105 Warszawa
Ul. Sowińskiego Józefa 53 D nr mieszkania
01-105 Warszawa
oraz
Ul. Sowińskiego Józefa 53 E nr mieszkania
01-105 Warszawa
Re: FAQ - odbiory mieszkań w pytaniach i odpowiedziach
Ten tak. Jedynie ten adres jest taki sam jak budynek...Konkordat pisze:Ul. Sowińskiego Józefa 53 D nr mieszkania
01-105 Warszawa
Re: FAQ - odbiory mieszkań w pytaniach i odpowiedziach
Budynek E to Sowińskiego 53CKonkordat pisze:Czy poprawne adresy dla nowych bydynków to:
[...]
Ul. Sowińskiego Józefa 53 E nr mieszkania
01-105 Warszawa
Re: FAQ - odbiory mieszkań w pytaniach i odpowiedziach
7. Czy po odbiorze kluczy Klienci mogą wejść na budynek o każdej porze i wykonywać wszystkie prace wykończeniowe?
Klienci muszą przestrzegać regulaminu prowadzenia prac remontowych, który obowiązuje od dnia dzisiejszego
Czy ktoś widział ten regulamin?
Re: FAQ - odbiory mieszkań w pytaniach i odpowiedziach
Konkordat, o ile pamiętam, jest w segregatorze od Ronsona... jest też chyba gdzieś na klatkach powieszony, bo mi moi fachowcy mówili, że czytali...
Re: FAQ - odbiory mieszkań w pytaniach i odpowiedziach
ja żadnego segregatora nie dostałem
Re: FAQ - odbiory mieszkań w pytaniach i odpowiedziach
a odebrałeś już klucze?
Re: FAQ - odbiory mieszkań w pytaniach i odpowiedziach
zieloni pisze:a odebrałeś już klucze?
aaaa to dużo tłumaczy
Re: FAQ - odbiory mieszkań w pytaniach i odpowiedziach
czy ktoś jeszcze znalazł usterki po odbiorze?