Drogi wokół Verdisu
: 22 cze 2013, o 01:30
Jednym z istotnych argumentów za zakupem mieszkania jest jakość dojazdu - do pracy, do sklepów, do wylotówek z miasta. Na dzisiaj dojazd może wydawać się nie najlepszy - Sowińskiego od Połczyńskiej ma zakaz ruchu, a dojazd od Szulborskiej, Pustola czy Olbrachta to kluczenie wąskimi i pozastawianymi samochodami uliczkami.
W planach są dwie inwestycje, które mogą to za parę lat zmienić:
- pierwsza to miejski odcinek trasy NS. Na odcinku od węzła "Marynarska" do węzła z Trasą AK będzie klasy GP (ulica główna ruchu przyspieszonego) o prędkości projektowej 80 km/h. Długość tego odcinka wynosi ok. 10 km. Trasa ma mieć charakter jednej z ważniejszych arterii miejskich. Od osiedla oddziela ją kwartał domków jednorodzinnych i osiedle przy Olbrachta, więc nie powinno być problemu z hałasami. Jednocześnie przy Połczyńskiej i Górczewskiej będą wjazdy - kiedy już ją skończą będzie można szybko dojechać na Ochotę i Mokotów (nie pchając się przez wiecznie zakorkowany "zachodni") a także poprzez węzeł przy Armii Krajowej na Pragę i w kierunki Poznania.
- drugi ważny dokument to plan zagospodarowania przestrzennego. Zawiera on projekty nowej ulicy poprowadzonej od ronda, jakie będziemy mieli przy budynku F do Fortu Wola (teraz na tym terenie stoi hala do wyburzenia i camping). Nowa droga będzie też od wspomnianego ronda do Olbrachta, wzdłuż budynków F, G i H. PZP zakłada nawet przystanki autobusowe przy tym rondzie.
Przed zakupem warto zapoznać się ze szczegółami planowanych dróg na stronie siskom.waw.pl. W sąsiednim wątku jest też też mapka z planem zagospodarowania przestrzennego okolic.
W planach są dwie inwestycje, które mogą to za parę lat zmienić:
- pierwsza to miejski odcinek trasy NS. Na odcinku od węzła "Marynarska" do węzła z Trasą AK będzie klasy GP (ulica główna ruchu przyspieszonego) o prędkości projektowej 80 km/h. Długość tego odcinka wynosi ok. 10 km. Trasa ma mieć charakter jednej z ważniejszych arterii miejskich. Od osiedla oddziela ją kwartał domków jednorodzinnych i osiedle przy Olbrachta, więc nie powinno być problemu z hałasami. Jednocześnie przy Połczyńskiej i Górczewskiej będą wjazdy - kiedy już ją skończą będzie można szybko dojechać na Ochotę i Mokotów (nie pchając się przez wiecznie zakorkowany "zachodni") a także poprzez węzeł przy Armii Krajowej na Pragę i w kierunki Poznania.
- drugi ważny dokument to plan zagospodarowania przestrzennego. Zawiera on projekty nowej ulicy poprowadzonej od ronda, jakie będziemy mieli przy budynku F do Fortu Wola (teraz na tym terenie stoi hala do wyburzenia i camping). Nowa droga będzie też od wspomnianego ronda do Olbrachta, wzdłuż budynków F, G i H. PZP zakłada nawet przystanki autobusowe przy tym rondzie.
Przed zakupem warto zapoznać się ze szczegółami planowanych dróg na stronie siskom.waw.pl. W sąsiednim wątku jest też też mapka z planem zagospodarowania przestrzennego okolic.