Odbiory mieszkań
Re: Odbiory mieszkań
Dzisiaj mieliśmy odbiór. Ogólnie wykonanie przyzwoite, lista usterek nie była zbyt długa. Z poważniejszych rzeczy nie akceptowalne "górki" były na większości dylatacji wylewki podłogowej. Warto zabrać długą łatę i dokładnie to sprawdzić, bo szlifowanie we własnym zakresie byłoby kosztowne a układanie podłogi bez takiej naprawy mocno kłopotliwe. Jedna ze ścianek nie trzymała kątów prostych, ale pozostałe były bez zarzutu. Jedna szyba do wymiany (zarysowania), dwa lub trzy niewielkie zadrapania ram okiennych. W jednej z puszek brakowało kabla telewizyjnego - kabel sam w sobie może nie jest bardzo istotny, bo prawdopodobnie dostawca kablówki i tak zmieni go na "swój", ale obecność kabla w puszce świadczy o tym, że peszel jest drożny. Listę zamykała upaskudzona czymś cegiełka silikatowa na balkonie.
R. podczas odbioru zapewnił podłączenie prądu technicznego z tablicy na korytarzu, był też elektryk z którym sprawdziliśmy działanie wszystkich gniazd i obwodów oświetleniowych.
R. podczas odbioru zapewnił podłączenie prądu technicznego z tablicy na korytarzu, był też elektryk z którym sprawdziliśmy działanie wszystkich gniazd i obwodów oświetleniowych.
Marcin Smolarek
53D
53D
Re: Odbiory mieszkań
Z własnego doświadczenia polecam przed rozpoczęciem jakichkolwiek prac zająć się uzupełnieniem okablowania TV/net w peszlach. U mnie z większością z 10 peszli były jakieś problemy : PIĘĆ jest niedrożnych - nie da się przeciągnąć kabla, bo utyka po drodze. Peszle gdzieś pod wylewką są albo zagięte, albo zgniecione, albo zatkane drobnym gruzem. W szóstym nie było linki prowadzącej tzw. "pilota", w siódmym "pilot" urwał się przy przeciąganiu kabla. Trzeba było użyć linki perlonowej, aby poprowadzić kable. Łatwo poszło tylko w jednym miejscu - holu
bo trasa najkrótsza i prosta. Musieliśmy się nieźle nakombinować, aby doprowadzić sygnał TV lub net do wszystkich pokoi.

Re: Odbiory mieszkań
zdecydowanie nie polecam!!!!Kris pisze:Jeden z Naszych kolegów podpowiedział mi, że odpowiednim człowiekiem może być pan inż. Przemysław Wyszkowski (http://www.fachowyodbiormieszkania.pl).
po odbiorze mieszkania mamy sporo usterek. A deweloper ma duuży problem z ich naprawą. Na dzien dzisiejszy sufit jest do poprawki (już po ekipie od dewelopera, która zamiast robić piła browary). Sufit kwalifikuje się do zakrycia nie gipsem a płytą gipsową. Tragedia!
Re: Odbiory mieszkań
zieloni, pewnie miałem więcej szczęścia, bo nie miałem poważnych usterek... pewne rzeczy widać np. dopiero przy odpowiednim świetle w nocy, np. niedoskonałości ram okiennych czy ścian/sufitu, na które trzeba położyć gładź, bo jak mi moi fachowcy pokazali pod odpowiednim światłem jak wygląda, to nie miałem wątpliwości...
Re: Odbiory mieszkań
tak, ale akurat po to płacimy, żeby nie było falowanych sufitów. Niech noszą halogeny ze sobą. Nikt nie mówi, że ma być na żyletkę, ale chociaż niech to nie będzie paskudnie wyglądało/.Kris pisze:zieloni, pewnie miałem więcej szczęścia, bo nie miałem poważnych usterek... pewne rzeczy widać np. dopiero przy odpowiednim świetle w nocy, np. niedoskonałości ram okiennych czy ścian/sufitu, na które trzeba położyć gładź, bo jak mi moi fachowcy pokazali pod odpowiednim światłem jak wygląda, to nie miałem wątpliwości...
Re: Odbiory mieszkań
zieloni, masz rację...
P.S. Zgłaszałeś panu Przemysławowi swoje obiekcje?
P.S. Zgłaszałeś panu Przemysławowi swoje obiekcje?
Re: Odbiory mieszkań
tak, własnie takKris pisze:zieloni, masz rację...
P.S. Zgłaszałeś panu Przemysławowi swoje obiekcje?
zwrot pieniędzy, ale problem pozostaje
-
- Potwierdzony mieszkaniec
- Posty: 12
- Rejestracja: 20 cze 2013, o 12:05
Re: Odbiory mieszkań
Na odbiorach nie można mieć halogena. Są odpowiednie normy do odbioru każdego elementu budynku. Ściany sufity odbiera się przy świetle rozproszonym ( światło święcące z góry) lub światło dzienne z odległości 1-1,5 m stojąc do niej prostopadle. Tak samo odbiera się ramy i tafle okienne ( nawet niektóre rysy są normowe ).
Re: Odbiory mieszkań
to jak tylko to światło się zaświeciło to wyszły kwiatki (zresztą w świetle dziennym też widać i to doskonale). Tak czy inaczej, nie dyskutując bo sufit się przez to nie wyprostuje - nie polecam albo proszę o wnikliwe i samodzielne przejrzenie mieszkania na podstawie uwag z tego forum.
Gdybyśmy o takich "sprawach" wiedzieli wcześniej to nasze postępowanie byłoby inne. Może to przeczyta ktoś, kto tak jak my nie jest specjalistą od wszystkiego i odbiera pierwsze mieszkanie.
Gdybyśmy o takich "sprawach" wiedzieli wcześniej to nasze postępowanie byłoby inne. Może to przeczyta ktoś, kto tak jak my nie jest specjalistą od wszystkiego i odbiera pierwsze mieszkanie.
Re: Odbiory mieszkań
Nowy dwa etapy F i G rozpoczęły odbiory mieszkań. Otrzymaliśmy poniższą wiadomość:
"Szanowni Państwo,
Zgodnie z naszymi rozmowami telefonicznymi, przesyłam kilka informacji odnośnie odbiorów/przeglądów mieszkań w marcu.
Jak wygląda proces odbiorów lokali?
W odbiorze uczestniczy jedna osoba ze strony Ronson (pracownik działu technicznego), jedna osoba od generalnego wykonawcy, oraz klienci.
Pierwszym etapem odbioru jest spotkanie w LOKALU USŁUGOWYM NR 21, zlokalizowanym na parterze inwestycji VERDIS F o wyznaczonej / umówionej godzinie. W biurze odbiorowym sprawdzone zostaną dane osobowe osoby kupującej . Prosimy o zabranie na odbiór dowodu osobistego i umowy zakupu lokalu.
Następnie wspólnie idziemy do lokalu celem sprawdzenia wszystkich elementów wyposażenia lokalu ( okna , drzwi , balkon, taras, portal drzwiowy itd. ). W czasie odbioru w lokalu spisywany jest załącznik nr 1 do protokołu odbioru lokalu (tzw. protokół odbioru technicznego) gdzie w punktach są spisane wszystkie elementy które muszą zostać sprawdzone w czasie odbioru (ich kompletność, działanie oraz bezusterkowość). Jeżeli okaże się, że będą Państwo chcieli zgłosić zauważone usterki, będą one spisane w załączniku nr 1 (termin usunięcia usterek do 30 dni – zgodnie z zapisami w umowie). Po sprawdzeniu mieszkania zostanie sprawdzone miejsce postojowe oraz komórka lokatorska (jeżeli jest zakupione). Po spisaniu protokołu odbioru technicznego następuje podpisanie protokołu odbioru lokalu.
Jeśli do dnia, w którym będziecie Państwo odbierać mieszkanie nie uzyskamy jeszcze pozwolenia na użytkowanie – proces zakończy się na spisaniu usterek, protokół odbiorowy podpiszecie Państwo od razu po uzyskaniu decyzji o Pozwoleniu na użytkowanie.
Kiedy wydajemy klucze?
Warunkiem wydania kluczy jest
- podpisany protokół odbioru lokalu
- usunięte usterki
- 100% wpłaconej wartości mieszkania (kwota zaksięgowana na koncie dewelopera)
W czasie odbioru kluczy przekazywane są także Państwu pozostałe elementy (zgodnie z kartą obiegową)
Od kiedy płacą Państwo za mieszkanie?
Od dnia podpisania protokołu odbioru kluczy.
Od kiedy płacą Państwo za media?
- energia – po podpisaniu umowy w RWE Stoen.
- woda i ciepło –od momentu odbioru kluczy
Kiedy klient będzie mógł podpisać umowę na sprzedaż energii elektrycznej?
Aby korzystać z prądu, należy podpisać umowę w biurze obsługi klienta RWE Stoen.
Potrzebne do podpisania umowy są:
- protokół odbioru lokalu,
- numer i stan licznika (z załącznika numer 1 do protokołu odbioru).
- dowód osobisty
- na wszelki wypadek można wziąć ze sobą kopię pozwolenia na użytkowanie
Kiedy zostanie włączony prąd w lokalach?
Ok. 2 tygodnie po podpisaniu przez właściciela lokalu umowy z RWE Stoen. Instalacja w budynku jest w pełni gotowa do podłączenia prądu w lokalach.
Po podpisaniu przez Państwa umowy pracownik RWE przyjeżdża aby odplombować licznik, nie podnosi on natomiast bezpieczników w rozdzielni w bloku. Po wizycie i odplombowaniu licznika, pracownik RWE zostawia wiadomość w skrzynce na listy należącej do Państwa. Gdy otrzymacie Państwo taki list, należy pójść z pracownikiem ochrony budynku, do rozdzielni aby podnieść bezpiecznik.
Czy na czas odbioru mieszkania będzie napięcie w instalacji elektrycznej?
Napięcie może być podane po podpisaniu Umowy abonenckiej z RWE STOEN i rozplombowaniu licznika , do przeprowadzenia próby ciągłości przewodów będzie przeprowadzony test napięciem z pominięciem licznika klienta, z prądu administracyjnego (NIE BĘDZIE TO 230V)"
"Szanowni Państwo,
Zgodnie z naszymi rozmowami telefonicznymi, przesyłam kilka informacji odnośnie odbiorów/przeglądów mieszkań w marcu.
Jak wygląda proces odbiorów lokali?
W odbiorze uczestniczy jedna osoba ze strony Ronson (pracownik działu technicznego), jedna osoba od generalnego wykonawcy, oraz klienci.
Pierwszym etapem odbioru jest spotkanie w LOKALU USŁUGOWYM NR 21, zlokalizowanym na parterze inwestycji VERDIS F o wyznaczonej / umówionej godzinie. W biurze odbiorowym sprawdzone zostaną dane osobowe osoby kupującej . Prosimy o zabranie na odbiór dowodu osobistego i umowy zakupu lokalu.
Następnie wspólnie idziemy do lokalu celem sprawdzenia wszystkich elementów wyposażenia lokalu ( okna , drzwi , balkon, taras, portal drzwiowy itd. ). W czasie odbioru w lokalu spisywany jest załącznik nr 1 do protokołu odbioru lokalu (tzw. protokół odbioru technicznego) gdzie w punktach są spisane wszystkie elementy które muszą zostać sprawdzone w czasie odbioru (ich kompletność, działanie oraz bezusterkowość). Jeżeli okaże się, że będą Państwo chcieli zgłosić zauważone usterki, będą one spisane w załączniku nr 1 (termin usunięcia usterek do 30 dni – zgodnie z zapisami w umowie). Po sprawdzeniu mieszkania zostanie sprawdzone miejsce postojowe oraz komórka lokatorska (jeżeli jest zakupione). Po spisaniu protokołu odbioru technicznego następuje podpisanie protokołu odbioru lokalu.
Jeśli do dnia, w którym będziecie Państwo odbierać mieszkanie nie uzyskamy jeszcze pozwolenia na użytkowanie – proces zakończy się na spisaniu usterek, protokół odbiorowy podpiszecie Państwo od razu po uzyskaniu decyzji o Pozwoleniu na użytkowanie.
Kiedy wydajemy klucze?
Warunkiem wydania kluczy jest
- podpisany protokół odbioru lokalu
- usunięte usterki
- 100% wpłaconej wartości mieszkania (kwota zaksięgowana na koncie dewelopera)
W czasie odbioru kluczy przekazywane są także Państwu pozostałe elementy (zgodnie z kartą obiegową)
Od kiedy płacą Państwo za mieszkanie?
Od dnia podpisania protokołu odbioru kluczy.
Od kiedy płacą Państwo za media?
- energia – po podpisaniu umowy w RWE Stoen.
- woda i ciepło –od momentu odbioru kluczy
Kiedy klient będzie mógł podpisać umowę na sprzedaż energii elektrycznej?
Aby korzystać z prądu, należy podpisać umowę w biurze obsługi klienta RWE Stoen.
Potrzebne do podpisania umowy są:
- protokół odbioru lokalu,
- numer i stan licznika (z załącznika numer 1 do protokołu odbioru).
- dowód osobisty
- na wszelki wypadek można wziąć ze sobą kopię pozwolenia na użytkowanie
Kiedy zostanie włączony prąd w lokalach?
Ok. 2 tygodnie po podpisaniu przez właściciela lokalu umowy z RWE Stoen. Instalacja w budynku jest w pełni gotowa do podłączenia prądu w lokalach.
Po podpisaniu przez Państwa umowy pracownik RWE przyjeżdża aby odplombować licznik, nie podnosi on natomiast bezpieczników w rozdzielni w bloku. Po wizycie i odplombowaniu licznika, pracownik RWE zostawia wiadomość w skrzynce na listy należącej do Państwa. Gdy otrzymacie Państwo taki list, należy pójść z pracownikiem ochrony budynku, do rozdzielni aby podnieść bezpiecznik.
Czy na czas odbioru mieszkania będzie napięcie w instalacji elektrycznej?
Napięcie może być podane po podpisaniu Umowy abonenckiej z RWE STOEN i rozplombowaniu licznika , do przeprowadzenia próby ciągłości przewodów będzie przeprowadzony test napięciem z pominięciem licznika klienta, z prądu administracyjnego (NIE BĘDZIE TO 230V)"