[PORADNIK] Przekształcenie użytkowania wieczystego - opłata jednorazowa z bonifikatą

Sprawy dotyczące mieszkańców obu Wspólnot
Topiu
Posty: 50
Rejestracja: 1 gru 2014, o 13:13
Budynek: 53F

Re: [PORADNIK] Przekształcenie użytkowania wieczystego - opłata jednorazowa z bonifikatą

Post autor: Topiu »

Dzisiaj dzwoniłem do P. Weroniki. Drugie pismo z kwotą będzie wysyłane najwcześniej w wakacje, choć możemy się spodziewać raczej po wakacjach.
Kris
Potwierdzony mieszkaniec
Posty: 1208
Rejestracja: 20 sie 2013, o 20:26
Budynek: 53D

Re: [PORADNIK] Przekształcenie użytkowania wieczystego - opłata jednorazowa z bonifikatą

Post autor: Kris »

Mnie się do niej nie udało dodzwonić, ale chyba nie ma co jej nękać już telefonami. Składałeś elektronicznie (pierwsze pismo)?
osverdis.pl
Potwierdzony mieszkaniec
Posty: 1341
Rejestracja: 8 lut 2012, o 20:40

Re: [PORADNIK] Przekształcenie użytkowania wieczystego - opłata jednorazowa z bonifikatą

Post autor: osverdis.pl »

Jeżeli ktoś chce ustalić, czy zawiadomienie o przekształceniu w ogóle zostało do niego wysłane, to niech dzwoni na numer 22 443 20 01. Ja dowiedziałem się wczoraj, że np. papiery dotyczące mieszkań w budynku 53A dopiero zostaną w najbliższych dniach wysłane.

Do p. Szymczak (22 551 21 65) warto dzwonić żeby ustalić, czy wpłynęło Wasze podanie o ustalenie jednorazowej opłaty z bonifikatą. Ja wysyłałem w czerwcu ubiegłego roku przez ePUAP i p. Weronika potwierdziła, że kwity ma oraz, że to wystarczy i niczego więcej wysyłać nie muszę.
Topiu
Posty: 50
Rejestracja: 1 gru 2014, o 13:13
Budynek: 53F

Re: [PORADNIK] Przekształcenie użytkowania wieczystego - opłata jednorazowa z bonifikatą

Post autor: Topiu »

Składałem wniosek pocztą na początku marca. Informacja, którą wczoraj uzyskałem dotyczy budynku F. Jeżeli ktoś nie dostał pierwszego pisma, niech lepiej zadzwoni pod powyższy numer. Szanowny "listonosz" często nie wrzuca nawet jednego awizo, a termin po 14 dniach biegnie.
Reklamacje zawsze warto złożyć. Ja robię to za każdym razem. Im więcej reklamacji, tym większa szansa, że zmienią nam listonosza. Nie uśmiecha mi się chodzić co tydzień do punktu pocztowego z pytaniem czy nie było do mnie listu.

PS. Pani Weronika jest naprawdę bardzo miła i pomocna, więc nie ma problemu z uzyskaniem informacji :)
Ghosta
Potwierdzony mieszkaniec
Posty: 18
Rejestracja: 1 lut 2016, o 09:09

Re: [PORADNIK] Przekształcenie użytkowania wieczystego - opłata jednorazowa z bonifikatą

Post autor: Ghosta »

To nie jest wina tego konkretnego listonosza. Przed świętami na 33 "w okręgu" (cokolwiek to znaczy) pracowało tylko 8, reszta na zwolnieniach (jak twierdził pan z punktu pocztowego. Z tego powodu listonosz wrzuca tylko 2-gie awizo, jak da radę doręczyć. Listonosz też człowiek, a pracę ma nielekką, zwłaszcza w covidzie.
Topiu
Posty: 50
Rejestracja: 1 gru 2014, o 13:13
Budynek: 53F

Re: [PORADNIK] Przekształcenie użytkowania wieczystego - opłata jednorazowa z bonifikatą

Post autor: Topiu »

Jak dostanę drugie awizo, to pół biedy. Ja mam na myśli sytuacje, w których w ogóle ich nie dostaję. Ba, nawet nie ma próby doręczenia, bo jestem w domu cały czas i nikt nie dzwoni. Takie sytuacje zdarzają się notorycznie. Wnioskowałem o kartę wędkarską i po miesiącu sam po nią pojechałem, bo wróciła do urzędu. Tata chrzestny wysyłał mojej córce prezent, to wrócił do niego. Zadzwonił zapytać czemu nie odebraliśmy, bo widzi, że były dwie próby dostarczenia. Pismo dotyczące przekształcenia też wróciło. Nie dostałem poleconego prawie rok i szczerze nie wiem ile listów wróciło do nadawców.
Każde pismo z mocą urzędową jest skutecznie doręczone po dwóch próbach. W systemie Poczty Polskiej masz odznaczone dwie FIKCYJNE próby doręczenia przesyłki. Ty jako pozwany/powód sprawy sądowej, dłużnik podlegający egzekucji komorniczej czy petent urzędu, nie masz nawet jak dowiedzieć się, że taki list został do Ciebie wysłany, a Twoja sprawa nabiera toku. To nie tylko dotyczy próby przekształcenia, gdzie spodziewamy się listów i "męczymy" Panią Weronikę telefonami.
Wystarczy, że ktoś niesłusznie Cię pozwie o zwrot 200 tys złotych i Ty nie stawisz się na sprawę, bo... nie wiesz o niej. O doręczeniu wyroku też się nie dowiesz, bo niby jak. I teraz sprawa podlega egzekucji komorniczej. Za wszystko płacisz Ty.
Rozumiem, że sytuacja listonosza jest ciężka, ale... to nie jest mój problem, a instytucji Poczty Polskiej. Dlatego trzeba składać za każdym razem reklamacje, bo nigdy nie wiesz jakiego listu Ci listonosz nie doręczył. Jak nie będziemy tego robić, to problemu nie będzie i sami sobie stworzymy problem.
Kris
Potwierdzony mieszkaniec
Posty: 1208
Rejestracja: 20 sie 2013, o 20:26
Budynek: 53D

Re: [PORADNIK] Przekształcenie użytkowania wieczystego - opłata jednorazowa z bonifikatą

Post autor: Kris »

W takim razie niech nie wysyłają tą tandetną instytucją...
vedder
Potwierdzony mieszkaniec
Posty: 234
Rejestracja: 27 cze 2013, o 11:02
Budynek: 53

Re: [PORADNIK] Przekształcenie użytkowania wieczystego - opłata jednorazowa z bonifikatą

Post autor: vedder »

@Kris no a czym mają wysyłać? :-( jedno i drugie to ten sam właściciel. Dopóki to się nie zmieni to jesteśmy skazani na PP. No chyba, że faktycznie wejdzie realnie w życie (a nie na papierze) ustawa o elektronicznym doręczeniu i pojawią się rozwiązania ją wspierające.
Ghosta
Potwierdzony mieszkaniec
Posty: 18
Rejestracja: 1 lut 2016, o 09:09

Re: [PORADNIK] Przekształcenie użytkowania wieczystego - opłata jednorazowa z bonifikatą

Post autor: Ghosta »

Topiu pisze: 23 kwie 2021, o 14:28 Jak dostanę drugie awizo, to pół biedy. Ja mam na myśli sytuacje, w których w ogóle ich nie dostaję. Ba, nawet nie ma próby doręczenia, bo jestem w domu cały czas i nikt nie dzwoni. Takie sytuacje zdarzają się notorycznie. Wnioskowałem o kartę wędkarską i po miesiącu sam po nią pojechałem, bo wróciła do urzędu. Tata chrzestny wysyłał mojej córce prezent, to wrócił do niego. Zadzwonił zapytać czemu nie odebraliśmy, bo widzi, że były dwie próby dostarczenia. Pismo dotyczące przekształcenia też wróciło. Nie dostałem poleconego prawie rok i szczerze nie wiem ile listów wróciło do nadawców.
Każde pismo z mocą urzędową jest skutecznie doręczone po dwóch próbach. W systemie Poczty Polskiej masz odznaczone dwie FIKCYJNE próby doręczenia przesyłki. Ty jako pozwany/powód sprawy sądowej, dłużnik podlegający egzekucji komorniczej czy petent urzędu, nie masz nawet jak dowiedzieć się, że taki list został do Ciebie wysłany, a Twoja sprawa nabiera toku. To nie tylko dotyczy próby przekształcenia, gdzie spodziewamy się listów i "męczymy" Panią Weronikę telefonami.
Wystarczy, że ktoś niesłusznie Cię pozwie o zwrot 200 tys złotych i Ty nie stawisz się na sprawę, bo... nie wiesz o niej. O doręczeniu wyroku też się nie dowiesz, bo niby jak. I teraz sprawa podlega egzekucji komorniczej. Za wszystko płacisz Ty.
Rozumiem, że sytuacja listonosza jest ciężka, ale... to nie jest mój problem, a instytucji Poczty Polskiej. Dlatego trzeba składać za każdym razem reklamacje, bo nigdy nie wiesz jakiego listu Ci listonosz nie doręczył. Jak nie będziemy tego robić, to problemu nie będzie i sami sobie stworzymy problem.
Ja też, odkąd tu mieszkam, nie doświadczyłam wizyty listonosza pukającego do drzwi z poleconym w garści. Zwłaszcza w ostatnim, przesiedzianym w domu, roku. Rozumiem frustrację, ale ciekawią mnie odpowiedzi na te reklamacje - były jakiekolwiek? A jeśli tak - jakieś konstruktywne? Wątpię znając tę instytucję. To państwo w państwie. Dlatego polecam poszukać jakichś rozwiązań konstruktywnych, np. jest opcja "Polecony do skrzynki" https://www.poczta-polska.pl/paczki-i-l ... -skrzynki/#. Nie wiem, jak to działa w praktyce, ale może to jakieś rozwiązanie?
Kris
Potwierdzony mieszkaniec
Posty: 1208
Rejestracja: 20 sie 2013, o 20:26
Budynek: 53D

Re: [PORADNIK] Przekształcenie użytkowania wieczystego - opłata jednorazowa z bonifikatą

Post autor: Kris »

Mam polecony do skrzynki (naklejka R na skrzynce). Działa, ale tylko w przypadku listów bez potwierdzenia odbioru...
ODPOWIEDZ